About me

My Photo
Shazzy Azeman
Hm.
View my complete profile

Blog

Mar 15, 2011

Teman Sebilik.

Teman,
Tidak aku mengerti perasaanku


Pada mula kita berkenalan,
Aku tidak menyangka sebegini rapat persahabatan
Segala suka dan duka,
Telahpun kita kongsikan.

Ingatkah kau masih?
Pada mulanya kita mengembara bersama?

Ingatkah kau masih?
Pada semua kenalan kita?

Teman,
Makan malamku tidak pernah berseorangan sejak aku kenal akan engkau.
Kerjaku mudah difahami dengan pertolongan engkau.
Hari-hariku dihiasi tawa kegembiraan dengan kehadiran jenakamu.

Namun mungkin masanya tiba.
Untuk kita hala arah tujuan kita.
Engkau dengan jalanmu dan aku dengan jalanku.
Jangan risau wahai teman, engkau sudah banyak main peranan
dalam kehidupan aku.

Jangan risau wahai teman,
Aku tetap temanmu.

Namun tidak aku mengerti.
Mengapa terasa singkat masa?

Kadangkala aku terfikir
akankah kita sebegini rupa walau jauh berada?
Akankah kita sebegini rupa setelah sekian lama?

Jika engkau temanku, 
aku percaya
masa dan tempat
tiada efek pada kita.

5 comments:

shazleeshahazeman said...

kekal itu sakral.

Anonymous said...

sedih shial!

Anonymous said...

zee are you there??

Shazzy Azeman said...

Abang, setuju!

Anonymous 1 dan 2, silalah tuliskan nama anda berserta dengan komen anda. :)

nuoi said...

:) puitis. to whom it may concern lah kan meel? ahha. i like this one. menyentuh hati :')

Post a Comment