About me

My Photo
Shazzy Azeman
Hm.
View my complete profile

Blog

Feb 22, 2011

Hujung Terowong

Bercabang dua
Terhenti seketika
Berfikir sejenak
Arah mana yang ingin dituju?

Pilihlah jalanmu
kerna sesungguhnya engkau mampu
Janganlah pula engkau meleret
Terkandas dari jalan yang sebenar

Aku kusut.
Kusut aku.
Kusut memikirkan masa depanku.
Kusut membuat pilihan.
Dunia tidak lagi aman.
Persepsi tidak lagi sama.

Bila semua mungkin melakar penyesalan,
Aku kusut.
Kusut aku.
Kusut memikirkan masa depanku.

6 comments:

Anonymous said...

Diinspirasikan oleh "Foundation to Beta" Application.

Unknown said...

teringat poem the road not taken.... wahaha =)

Shazzy Azeman said...

Nona, agak lah. Haha.

Ahmad, the road not taken? Written by who? Macam menarik je.

Unknown said...

ni am lah...hahaha...ak xde blog laa nak follow balik...
0.o... oh korang x blaja eh poem nie time 2ndary school?? lain syllabus kot....by robert frost...ak pon baru google..wahaha

http://www.poemhunter.com/poem/the-road-not-taken/

senyumSOYA said...

heheh..btoi2~ macam the road not taken!!! hehehe..suke2~

Shazzy Azeman said...

senyumSOYA, terima kasih !
Harap puisi saya dapat lebih banyak follower macam anda. :)

Sekiranya ada puisi yang tidak cukup mantap, silalah beritahu secara jujurnya. :)

Post a Comment